четвъртък, 2 юни 2016 г.

Сладолед с аромат на рози

В сезона на розите и розовия аромат, не мога да не Ви изкуша с един домашен сладолед с розов аромат.

Тъй като го направих за проба и  не бях сигурна в резултата / който си заслужава на 100% ако сте любители на този аромат/, пропорциите са за 2 порции сладолед:

150 мл прясно мляко
100 мл сметана
1 жълтък
1 суп. л. сладко от рози /http://vkuhniatanamagi.blogspot.bg/2016/05/blog-post_81.html/
1 суп. л. захар
 няколко листенца маслодайна роза

Вземете ухаените розови листенца / не прекалявате с тях, ако се сложат повече в сурово състояние има опасност да предадат горчив вкус на сладоледа в/нарежете ги и разбъркайте добре със захарта, добавете 1 л. сладко от рози и  жълтъка разбит с прясното мляко - тази смес разбийте добре с миксера.

В отделен съд разбийте сметаната и  бавно добавете към останалата смес, след това оставете във фризера поне за 7-8 часа.

Остава Ви само да се насладите на следобеда с това невероятно изкушение и  любима книга!

С благодарност към Светлето, че ме вдъхнови да направя това с нейното прекрасно стихотворение!

Роден край Свидна ми е всяка педя от тези розови поля, 
бродя в сънищата боса окъпана в утринна роса. 
Тъй често нощем се завръщам да пия изворна вода, 
да взема китка роза и пак завръщам се в реалността.
 Вървя през празните полета, все още спящи под майската мъгла, 
а пъпките цъфтящи наддигат леко своята глава. 
Как мило ми е всяко клонче, всяка пъпка, всяка шепа пръст, 
тъй често те сънувам моя безценна земя на кръстопът.
 Над моя дом поспирам, поглеждам двора с мъничко тъга,
 майка ми простира и после гледа към любимите цветя. 
Аз знам цветя занесох, засадиха ги да виждат мен, 
да късат и да им говорят и да минава леко всеки техен ден.
 Далече съм, но знай в сърцето си те нося, мой мили роден край 
където по света да бродя само ти си моят рай. 

Светла Саксарова 
10.04.2016 год

Няма коментари:

Публикуване на коментар