събота, 28 ноември 2015 г.

Тиквеник с домашно точени кори, мед и орехи

Гледайки  наредените тикви на двора, ме връхлетяха едни носталгични чувства и спомени за домашно точения бабин тиквеник.


И понеже нямам спомен за бабината рецепта за тесто, се възползвах от спомените на една съседска баба, която общо взето гласеше "2-3 яйца, брашно на око, една лъжица мас, малко оцет, малко сол, малко топла водичка .... "

Общо взето аз го замесих така:
На 700гр брашно - 1яйце
1 суп. л олио
1 суп. л.оцет
1 кафяна лъжичка сол
1 кафяна л. захар
200 мл топла вода
Замесва се меко тесто, разделя се на топчета, които се намазват с олио и се разточват на тънка кора, аз не съм от най-големите специалисти в точенето, но съм твърдо решена да се науча да правя бабините кори с диаметър 1 м, и нито една дупчица по тях, като си ги спомням от детството ми :)

За плънката:
около 1 кг, настъргана тиква
2-3 суп. л. мед, 
300 гр. смлени орехи
150 мл олио

олиото се загрява леко, в него се добавя тиквата и меда и се разбърква добре, поръсват се орехите, и с готовата плънка се поръсва върху разточените кори, навиват се и се подреждат в подмазана тава.

Аз използвах тази стара алуминиева тава, отново от носталгия към спомените :)

След като извадите от фурната завийте с леко влажна кърпа и оставете така поне час.
Може да поръсите с малко пудра захар


Няма коментари:

Публикуване на коментар